ART & SCIENCE MEETING
GALERIA ZEWNĘTRZNA MIASTA GDAŃSKA
in out festival
GALERIA FOTOGRAFII
GALERIA FILMOWA
ŁAŹNIA LIVE
Bałtycka Biblioteka Cyfrowa
maj 2018
PN WT ŚR CZ PT SB ND
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
ul. Jaskółcza 1
80-767 Gdańsk
Phone +48 58 305 40 50
Fax +48 58 305 26 80
office@laznia.pl
www.laznia.pl
    Szukaj tylko promocji   
Poszerzenie świata Masaki Fujihata i sztuka hybrydycznych czasoprzestrzeni
Publikacja towarzysząca wystawie „Masaki Fujihata: Poszerzanie świata” została wydana przez CSW ŁAŹNIA w Gdańsku w ramach projektu Art+Science Meeting 2017.
Masaki Fujihata należy do najwyżej cenionych w świecie, najbardziej innowacyjnych i wpływowych artystów wykorzystujących w swej twórczości nowe technologie i media.
Wystawa „Poszerzanie świata”, z której wyrosła niniejsza książka, poprzez eksploracje kulturowych i artystycznych konsekwencji technologii, proponuje doświadczenie transgresji i odnajdywania się w rozrastających się i rozszerzających światach. To swoisty zapis doświadczenia podróży przez płynną, niestabilną, nieustannie przeobrażającą się hybrydyczną rzeczywistość.

Zobacz szczegóły
Cena:35,00 zł
szt.szt.
Explozja zlewu vol. 2
„Explozja zlewu vol. 2" autorstwa Pawła Koñjo Konnaka – jednej z najbardziej barwnych postaci trójmiejskiej sceny artystycznej – przedstawia ostatnią dekadę polskiej popkultury. Książka jest zapisem wzlotów i upadków zarówno gwiazd estrady, jak i twórców alternatywy. Na ponad 500 stronach spotykają się tak kontrastowe postaci jak Michał Wiśniewski z zespołu Ich Troje i Robert Brylewski z Dezertera. Książka została wydana przez Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA.
Zobacz szczegóły
Cena:50,00 zł
szt.szt.
Imbalance
Katalog towarzyszący zbiorowej wystawie „Imbalance”, która odbyła się w CSW Łaźnia w 2017 roku. Ekspozycja kwestionowała nasze wyobrażenie Natury, wykazując, że dobrostan człowieka we wszystkich aspektach zależy – pośrednio lub bezpośrednio – od stopnia, w jakim uprzedmiotawia on otaczające go środowisko. „Imbalance” skłaniał do refleksji nad możliwością wytyczenia odwrotnego kierunku – ku upodmiotowieniu przyrody. Ponad 25 artystów, prezentowanych na wystawie, sięgnęło po pełne spektrum dyscyplin – od fotografii i wideo przez obrazy, rzeźby po instalacje – by uwidocznić skutki reżimu kapitalistycznego. Większość prac prezentowanych w ramach wystawy pochodziła z kolekcji MUSAC (Muzeum Sztuki Współczesnej Castilli i León). Zobacz szczegóły
Cena:29,00 zł
szt.szt.
Wodopój
Katalog towarzyszący indywidualnej wystawie Agnieszki Kalinowskiej pt. „Wodopój”, która miała miejsce na przełomie lata i jesieni 2016 w CSW Łaźnia 1 w 2016 roku. Agnieszka Kalinowska w swojej twórczości bada mechanizmy rządzące światem i funkcjonującymi w nim jednostkami ludzkimi. W wystawie „Wodopój” w CSW Łaźni artystka poddała analizie strategie niezbędne człowiekowi do przetrwania, odwiecznie odtwarzane schematy, których istnienie niczym dostęp do wody gwarantuje, pozornie, spokojną egzystencję. Na wystawie zaprezentowane zostały w większości nowe prace artystki. Ekspozycja zbudowana została wokół zagadnień wolności i zniewolenia.
Katalog zawiera esej holenderskiej krytyczki i teoretyczki kultury Mieke Bal oraz brytujskiego artysty i teoretyka Davida Rhodes.
Zobacz szczegóły
Cena:30,00 zł
szt.szt.
Zgiń i znów się przemień! Sztuka i nauka jako możliwość domniemana
Ta książka jest rezultatem wystawy oraz programu edukacyjnego o tym samym tytule, które miały miejsce w Centrum Sztuki Współczesnej “Łaźnia” na przełomie 2016/17 roku. Podstawowym celem tego opracowania jest przedstawienie, w jaki sposób artyści i filozofowie doszukują się granic środków wyrazu, wychodząc poza granice “widzialnego” i “obecnego”. Sztuka jawi nam się tutaj jako ogół praktyki twórczej, w której obok zastosowania najnowszych środków z XXI wieku – biomedycyny, IT oraz robotyki – niemałym jest udział elementów “nienaukowych”: intuicji, metafor i przypuszczeń. Rozważając naukowe i technologiczne możliwości modyfikacji człowieka, autorzy książki odnoszą się do przykładów różnych czynników realności, które unikając swojego czysto biologicznego określenia, wymagają od nas uświadomienia sobie stosunków panujących pomiędzy życiem i mnogością. Wśród takich czynników znajdują się: programowalna materia, formy symbiotyczne, oraz hybrydy, zmienianie się w automat oraz różnorodne przejawy przejściowego, anonimowego i nieokreślonego życia. Podstawowym badanym medium jest tu materia hybrydowa, a podstawową analizowaną kwestią – “żywy” aspekt, umiejętność wypowiadania się, zasób istniejących możliwości, które można odkryć, jeżeli znajdujesz się w tym “półżywym” wymiarze. Taki model przezwyciężania własnej “personologii” w sztuce w wymiarze Johanna Wolfganga Goethego brzmiała by następująco: “Stirb und Werde!” – Zgiń i znów się przemień, przejdź i bądź.

Artyści, którzy wzięli udział w wystawie: James Auger i Jimmy Loizeau (Wielka Brytania), Dmitry ::vtol:: Morozov (Rosja), Louise-Philippe Demers (Singapur), Where Dogs Run: Olga Inozemtseva, Natalia Grekhova, Alexey Korzukhin and Vladislav Bulatov (Rosja), Heather Dewey-Hagborg (USA), Pedro Lopes (Portugalia), Thomas Feuerstein (Austria), Verena Friedrich (Niemcy)

Autorzy esejów: Dmitry Bulatov (Rosja), Pier Luigi Capucci (Włochy), Dmitry Galkin (Rosja), Jens Hauser (Dania), Robert Mitchell (USA), Chris Salter (Kanada)

O redaktorze:
Dmitrij Bulatow jest kuratorem Narodowego Centrum Sztuki Współczesnej (Rosja). Jest dwukrotnym laureatem nagrody National Innovation Award for contemporary arts (2008 i 2013 r.) Oraz nominacji do Golden Nica w Prix Ars Electronica (Austria, 2014) w kategorii Visionary Pioneers of Media Art.
Zobacz szczegóły
Cena:35,00 zł
szt.szt.
Patrick Tresset Rysy ludzkie i sztuka kreatywnych maszyn
Patrick Tresset podejmuje w swoich pracach dyskurs dotyczący twórczości i jej współczesnych, transhumanistycznych postaci. Rozważa kwestie przeobrażeń sztuki, uruchamia refleksję na temat strategii jej tworzenia, jak też i doświadczania. Z drugiej strony podejmuje problem miejsca, jakie w ludzkim świecie zajmują roboty i inne formy sztucznej inteligencji oraz przyszłości ich wzajemnych relacji.

Szczególna wartość i wyrafinowanie twórczości Patricka Tresseta wynika nie tylko ze statusu, jaki uzyskują jej wytwory – zarazem podmioty i przedmioty, dzieła i twórcy. Walory te biorą się również ze znamionującego ją hybrydycznego splotu różnych tendencji i rodzajów artystycznych, które spotykają się w jego dziele: rysunek, sztuka kinetyczna, sztuka cybernetyczna, sztuka robotyczna, sztuka generatywna, performance art, sztuka interaktywna, sztuka instalacji, konceptualizm – wyliczenie to nie jest jeszcze kompletne. Interakcje między nimi budują wewnętrzną dynamikę prac Tresseta, jako form sztuki hybrydycznej, odgrywając też istotną rolę w charakterystyce jej właściwości i ogólnej wymowy. Znaczenie jego sztuki wynika również ze skali i rangi problemów estetycznych, filozoficznych i społecznych, które wyławia i uczytelnia, bądź też prowokuje, stawia i poddaje rozważaniom, stając się w ten sposób ważną częścią współczesnych dyskursów artystycznonaukowych.Zobacz szczegóły
Cena:35,00 zł
szt.szt.
Guy Ben Ary „Sztuka bio-robotyczna i jej konteksty kulturowe”
Publikacja „Sztuka bio-robotyczna i jej konteksty kulturowe” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w 2015 roku wystawie prac australijskiego artysty Guya Ben - Ary. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, twórca bio artu Guy Ben- Ary, profesor nauk politycznych na Uniwersytecie w York Shannon Bell, krytyk sztuki i kurator Monica Bello, historyk sztuki i teoretyk kultury, profesor w ośrodku PAST Dmitry V.Galkin, artysta Andy Gracie, niezależna kuratorka, pisarka i artystka Gemma Ben – Ary, artystka, pisarka i naukowiec Kirsten Hudson, doktor Joanna Jeśman, kulturoznawczyni, artystka interdyscyplinarna Tanya Visosevic, artysta interdyscyplinarny Nathan Thompson, artystka i kuratorka Boryana Rossa oraz doktorankta na Uniwersytecie Łódzkim Martyna Michalska. Zobacz szczegóły
Cena:38,00 zł
szt.szt.
Jarosław Modzelewski, Marek Sobczyk, TABELA CO?; CZYM? [POLITYKA]
Katalog towarzyszący wystawie Tabela Co? Czym ? [Polityka] podsumowuje dotychczasową, trwająca od lat 80. współpracę Jarosława Modzelewskiego i Marka Sobczyka. Po raz pierwszy gromadzi źródłowy materiał na temat tego artystycznego fenomenu: reprodukcje blisko 100 kolorowych obrazów, autorskie teksty artystów, bogaty materiał archiwalny, kalendarium wspólnej działalności, a także nowy tekst krytyczny Mateusz Falkowskiego poświęcony metodzie twórczej – Tabeli Co? Czym? Zobacz szczegóły
Cena:38,00 zł
szt.szt.
KEN FEINGOLD: Figury mowy
Publikacja „KEN FEINGOLD: Figury mowy” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Gdańskiej Galerii Miejskiej 2 w 2014 roku w ramach projektu Art+Science Meeting wystawie prac amerykańskiego artysty Kena Feingolda. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, artysta konceptualny Ken Feingold, historyk i teoretyk mediów Errki Huhtamo, historyk sztuki Edward Shanken, Kierownik Katedry Nauk o Sztuce na Wydziale Edukacji Artystycznej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu Ewa Wójtowicz. Zobacz szczegóły
Cena:24,00 zł
szt.szt.
Mięso, metal i kod / rozchwiane chimery STELARC
Publikacja „Mięso, metal i kod / rozchwiane chimery STELARC” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w 2014 roku wystawie prac australijskiego artysty Stelarca. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, twórca performansów i instalacji Stelarc, muzyk, teoretyk i historyk sztuki Maciej Ożóg, wykładowca i ekspert do spraw mediów Piotr Zawojski, pisarka, artystka i kuratorka Joanna Żylińska, historyk sztuki i kurator Andreas Broeckmann, performer, muzyk i pisarz Marco Donnarumma, badaczka analizy przemian dyskursu przestrzeni w mediach nowej generacji Anna Nacher, pisarz, tłumacz i artysta dźwiękowy Morten Søndergaard.Zobacz szczegóły
Cena:38,00 zł
szt.szt.
Zaloguj/Zarejestruj
Instytucja kultury Miasta Gdańska