Windows on Fire
Systemy operacyjne, aplikacje, gry komputerowe, komunikatory. Tysiące otwartych zakładek, setki niepotrzebnych słów. Ogień rozprzestrzenia się szybciej w otwartych przestrzeniach. Budynki płoną szybciej przy otwartych oknach. Znikamy w obcych przestrzeniach nieistniejącego realnie świata po drugiej stronie monitora, kasując ślady, paląc za sobą tropy, spalając siebie samych w imię nieistotnych idei, prowokując katastrofy.
Jednak koniec nie musi być zatrważający. Przed ostatecznym spopieleniem laptopów, komputerów, całej infrastruktury zapewniającej nam kontakt z tym, co widoczne lecz nienamacalne, przeżylibyśmy chwilę błogiego rozluźnienia. Podczas procesu spalania plastiku wydzielają się z niego odurzające toksyny, działające na umysł podobnie do opiatów. Rozszczelnione okna w mieszkaniu. Otwarte okienka w przeglądarkach. Niech płoną dla Nas. Windows on fire.
FUEGO DEL MAR (z hiszpańskiego „Pożar morza”) jest projektem muzycznym, powstałym na skutek przecięcia się dwóch żywiołów oraz form sztuki. Ogień - główne źródło inspiracji oraz tworzywo wykorzystywane przez pirografkę Zuzannę Dolegę oraz woda, esencjonalna dla pejzaży dźwiękowych tworzonych przez Michała Miegonia tworzą formę, łączącą współczesną muzykę elektroniczną (Ambient, Hypnagogic Pop, Experimental) z żywą materią i pirograficzne wizualizacje.
Celem Fuego Del Mar jest przedstawienie słuchaczom tego, jak może zabrzmieć symbioza technologii z tym, co pozornie nieuchwytne. Nagrania płonących przedmiotów oraz preparowane dźwięki interakcji z wodą tworzą nieoczywiste, ale wciągające rytmiczne kompozycje.
somnambuliczne.pl/fuego-del-mar
Zuzanna Seweryna Dolega – pirografia, field recording
Urodzona w 1990 r. w Gdyni, gdzie mieszka i tworzy w dziedzinie sztuk wizualnych. Uczestniczka wielu wystaw i projektów o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Od 2012 roku specjalizuje się w technice pirografii, którą łączy ze sztuką papieru, tkaniną artystyczną, instalacjami dla miejsca. Pole badawcze zajmuje również neuroestetykę oraz synestezję w sztuce.
Michał Miegoń – programowanie, gitara
Muzyk i producent, lider tria Kiev Office. Miłośnik wszelkich cieków wodnych, zodiakalna ryba. Od 2002 roku współpracował m.in. z Homosapiens, Andrzejem Przybielskim, Made in Poland, występował m.in. w The Shipyard, Karol Schwarz All Stars czy Sunday Pagans. Oprócz muzyki, przewodnik po zapomnianych rubieżach Gdyni i Kaszub.
Projekt realizowany w ramach cyklu WINDOWS 2020. NOWE ZJAWISKA
Windows 2020. Nowe zjawiska
CYKL WYSTAW W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ / LKW GALLERY
Strajki klimatyczne, pożary, topniejące lodowce, wymierające gatunki zwierząt, mutujące wirusy i życie w kwarantannie, a przy tym zagrożenie terroryzmem, strach przed obcymi, powracające tendencje nacjonalistyczne... Można powiedzieć, że żyjemy w “ciekawych czasach”, gdzie dystopijne wizje stają się rzeczywistością i żeby jakoś przetrwać, z jednej strony trochę wypieramy problemy, stopniowo adaptujemy się, uciekamy w cyberprzestrzeń i marzymy o lotach w kosmos, a z drugiej - czujemy narastający wewnętrzny bunt i lęk przed tym, co jeszcze nas czeka i próbujemy coś zmienić.
Okno LKW Gallery przez najbliższe pół roku będzie pełniło funkcję swoistego “Black Mirror” - ukaże wizje 6 młodych trójmiejskich artystów i artystek, ich komentarze do obecnej sytuacji, jak i wyobrażenia niedalekiej przyszłości. Damy głos młodej generacji twórców, aby w osobisty sposób odnieśli się bieżących tematów, które najbardziej ich zajmują. Może ich sztuka stanie się formą remedium, może sprowokuje do refleksji, a może będzie tylko ironicznym komentarzem?
Przestrzeń LKW Gallery będzie pełnić funkcję witryny przez którą można z zewnątrz oglądać rzeźby, instalacje, interwencje, prace wideo, performans, albo też pełnić rolę studia, z którego transmitowane będą akcje artystyczne. Każdy z zaproszonych artystów i artystek wykorzystując dowolne medium, przygotuje swoisty spektakl, którego widzami będą zarówno odbiorcy sztuki, jak i przypadkowi przechodnie.