Fotografie Jerzego Wierzbickiego prezentowane w ramach wystawy „Oman / Czarnobyl. Erozja obecności" to wizja świata, z którego „wymazano" człowieka – gdzie natura przywraca naturalny porządek i zawłaszcza na powrót swoje terytorium. Artysta prawie równolegle stworzył dwa cykle – pierwszy, dokumentujący porzucone z dnia na dzień osady w Omanie i drugi – ukazujący Czarnobyl 30 lat po katastrofie.
W przypadku Omanu opuszczanie budowli mieszkalnych jest wynikiem czynników ekonomicznych – nagłym wzrostem prosperity kraju i podniesieniem poziomu życia. Z kolei w Czarnobylu mieszkańcy zmuszeni byli opuścić skażony rejon. W obu przypadkach jesteśmy świadkami podobnego procesu powolnego anektowania terenów przez siły natury.
Jerzy Wierzbicki (1975) jest absolwentem Uniwersytetu Adama Mickiewicza i Łódzkiej Szkoły Filmowej, autorem albumu fotograficznego „Gdańsk Suburbia”. Kilkukrotnie nagradzany na polskich i zagranicznych festiwalach fotografii prasowej i artystycznej. Jego prace były publikowane m.in. w Newsweek Polska, Kwartalnik Fotografia, Pozytyw, National Geographic Traveler, BBC News, B&W Magazine, Y Magazine, Times of Oman, Al Shabiba. Od 2015 roku współpracuje z brytyjskim portalem poświęconym Bliskiemu Wschodowi MIddleEastEye.net. Fotografie w zbiorach Muzeum Narodowego w Gdańsku, Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Historii Fotografii w Krakowie, a także w kolekcjach prywatnych w Polsce, Niemczech, USA, Republice Południowej Afryki, Wielkiej Brytanii i Sułtanacie Omanu.
Oprowadzanie w ramach projektu "Centrum Kreatywności" dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.