Plac przy ul. Starowiślnej, nabrzeże Martwej Wisły
21 czerwca 2014 r. godz. 18:00- 2:00
Już po raz drugi spotykamy się w Nowym Porcie na nabrzeżu Martwej Wisły na obchody najkrótszej nocy w roku – Nocy Kupały.
Kiedy: Noc Kupały, 21 czerwca 2014, w godz. 18:00 – 2:00
Miejsce: nabrzeże Martwej Wisły w Nowym Porcie ul. Starowiślna
Dojazd: przystanek Władysława IV/ Zajezdnia Nowy Port
• z Gdańska Głównego tramwajem 1, 7, 10
• z Wrzeszcza tramwajem nr 5
• z Żabianki autobusem 148
• autobusy nocne kierunek Żabianka i Gdańsk Główny N12
Kontakt: nockupaly@laznia.pl
Już po raz drugi spotykamy się w Nowym Porcie na nabrzeżu Martwej Wisły na obchody najkrótszej nocy w roku – Nocy Kupały. Od zmierzchu do świtu będziemy oczekiwać na początek astronomicznego lata plotąc wianki, gotując przy ognisku, słuchając muzyki i oglądając pokazy filmowe. Zachłyśnijmy się wiec muzyką, śpiewem i tańcem, szukajmy kwiatu paproci i wspólnie poczekajmy, aż nadejdzie Nowy Dzień.
Program:
18:00 – 19:30 Wegański Grill (Kolektyw Samo Dobro)
19:30 – 21:00 Warsztaty plecenia wianków (Prulla)
21.30 – 22:30 Koncert Drewnofromlas
22.45 – 2:00 Plenerowe pokazy filmowe
Sierociniec 2007, 105‘ I Hiszpania, Meksyk, reż. Huan Antonio Bayona
Sztuka znikania 2013, 52' I Polska, reż. Bartosz Konopka, Piotr Rosołowski
Ponadto:
strefa jedzenia i napitków/ foodtrucki/ ognisko/ portowa wata cukrowa
drewnofromlas
(Jeden wyraz pisany małymi literami, z akcentem na przedostatnią sylabę...)
Drewnofromlas to pięcioosobowy skład z trójmiasta [aga (głos), milo (gitara/space echo), orz (bas), jay (perkusja), mruslee (dub/fx)], którego przekornie zatytułowany debiut – wydany w formatach CD, LP, MP3, utknął na ripicie w niejednym odtwarzaczu, przykleił się do talerzy wielu gramofonów, zachwycił/zadziwił/zatrwożył recenzujących.
Uwolnieni od zbieranego przez prawie 6 lat dobytku [(tu wpisz tytuł) to pierwsza długogrająca płyta podsumowująca okres 2006-2012], stali się wysokoprzepływowym medium dla świeżego strumienia. Nowe, zaskakujące utwory, częściowo zarejestrowane już w tartakstudio, ujawniają na koncertach, testując wierną publiczność wychowaną na szlagierach z (tu wpisz tytuł).
Laura spędziła dzieciństwo dorastając w sierocińcu. Teraz jako trzydziestoletnia kobieta powraca w rodzinne strony wraz z mężem Carlosem i siedmioletnim synkiem, Simonem. W starym i zaniedbanym sierocińcu postanawia stworzyć ośrodek dla dzieci niepełnosprawnych. Nowy dom i tajemnicza okolica oraz ciężka choroba pobudzają wyobraźnię jej syna. Chłopiec wymyśla nieprawdopodobne opowieści o wyimaginowanych przyjaciołach, których tylko on widzi. Sytuacja ta zaczyna bardzo niepokoić Laurę, tym bardziej, że przywołuje echa dawno zapomnianych, dręczących wspomnień z jej własnego dzieciństwa. Jest przekonana, że coś przerażającego kryje się w murach starego domu. Coś, co tylko czeka, by się ujawnić i wyrządzić ogromną krzywdę jej bliskim, za wszelka cenę pragnie chronić rodzinę i odkryć, co tak naprawdę czai się w zakątkach mrocznego sierocińca...
Godz. 00:30
Sztuka znikania
2013 | 52' | Polska | reż. Bartosz Konopka, Piotr Rosołowski
Nieznana historia haitańskiego kapłana wudu, Amona Frémona, który na zaproszenie Jerzego Grotowskiego w 1980 roku odwiedził Polską Rzeczpospolitą Ludową. Polska była dla Amona dziwnym miejscem. Ludzie zachowywali się inaczej - godzinami stali w kolejkach, jakby chcieli pobyć razem, ale wcale ze sobą nie rozmawiali. Odprawiali dziwne rytuały na wielkich stadionach. Deszcz padał tu głośniej, jak w kraju ogłuchłych ludzi, a zimą z nieba leciała zła, biała woda niegasząca pragnienia. Amon obserwując wydarzenia stanu wojennego przywołuje, podobnie jak Adam Mickiewicz w "Dziadach", duchy przodków. Odprawia ceremonię wudu, aby uwolnić Polaków od złych mocy. Rozpoczyna się bój, w którym żywi i umarli jednoczą się we wspólnej walce. Duch polskiego romantyzmu łączy się z haitańskim Loa, dokładnie tak, jak 200 lat temu w czasie wielkiej rewolucji na Haiti. "Sztuka znikania", nowy film twórców nominowanego do Oscara "Królika po berlińsku", jest spojrzeniem na czasy socjalizmu oczami przybysza z zupełnie innej kultury.