Zapraszamy na warsztaty twórczego i krytycznego myślenia oparte na tekstach i kontekstach społeczno-kulturowych z zakresu filozofii, sztuki, przekazu medialnego oraz bezpośredniego doświadczenia uczestników.
Ujmując przestrzeń jako systemy znaków, będziemy zastanawiać się nad znaczeniami, które wyłaniają się z naszego codziennego doświadczenia i jednocześnie je kształtują. Pytania o genealogię różnych zjawisk odsłonią problematykę tożsamości, historii, polityki głosu, procesów komunikacji, wolności i równości.
Zajęcia mają na celu, poprzez gry i zabawy, działania twórcze, refleksję i dyskusję, kształtowanie postaw otwartości, tolerancji, wzrost samoświadomości kulturowej oraz umiejętności operowania znakami i znaczeniami kulturowymi. Są dostosowane do wieku uczestników.
Każdy warsztat jest wzbogacony cytatami filmowymi oraz nawiązuje do aktualnych wystaw i wydarzeń Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia.
Tematy:
1.
Uniwersalne życzenia
Od uniwersalnych życzeń do utopii. O ciągłej „potrzebie tworzenia widzeń” (S. Themerson) i o tym, jak stają się one elementami rzeczywistości.
2.
Jarmark Europa
Wielokulturowość, mobilność, nomadyzm. Miejsce, historia, tożsamość.
3.
Nic się z dada nie zdarza
Jaki jest rewers wolności, jakie są pułapki kulturowe? Co po epoce tolerancji, wolności,
coca coli, Madonny, Matrixa?
4.
Zakłócenia w emisji
Warsztat ćwiczący umiejętność zmieniania, zaburzania i łamania przekazów medialnych.
5.
Gmach kultury
Reinterpretacje mitów.
6.
Eko Eco komunikacja
Jak nie zostać ”kulturowym frajerem” w nadmiarze informacji? Ekologia informacji i higiena komunikacji. Człowiek - komunikacja – nowe media.
prowadzenie:
Elżbieta Okroy, Ewa Okroy
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
ul. Jaskółcza 1, Gdańsk
kontakt: 58 305 40 50
warsztaty trwają ok. 90-120 minut
termin do uzgodnienia
WARSZTATY SĄ BEZPŁATNE
Ewa Okroy, Elżbieta Okroy – obie ukończyły filozofię, obecnie doktoryzują się w Zakładzie Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych Uniwersytetu Gdańskiego; w warsztatach starają się realizować postulaty pedagogiki twórczości oraz pedagogiki krytycznej.