Warsztaty twórcze inspirowane wystawą „New Religion” Damiena Hirsta
25–30 lipca (sobota – czwartek), w godzinach otwarcia wystawy
uczestnicy: warsztaty otwarte, możliwość uczestniczenia bez zapisów
prowadzenie: Sarah Marsh
Warsztaty nawiązują do wystawy Damiena Hirsta „New Religion”, analizując inny niż medycyna temat, który również stał się swego rodzaju obsesją społeczną. Tematem tym będzie selfie – dla niektórych osób media społecznościowe i smartfony stały się nałogiem, a selfie jest nieodłączną częścią stylu życia opartego na budowaniu własnego alter ego.
Uczestnicy warsztatów poświęcą trochę czasu na obserwowanie się w lustrze, chłonąc samych siebie w tym akcie próżności. Następnie narysują różne części swojego ciała na różnych rodzajach papieru – będą to karteczki samoprzylepne, rachunki czy półprzezroczysta kalka. Następnie rysunki te zostaną zszyte, co ma symbolizować kruchość i śmiertelność naszych ciał i nas samych.
Rysunki zostaną stworzone czarnymi cienkopisami, co podkreśli kreskę. Różnokolorowe rysunki na karteczkach zostaną połączone ze sobą szpilkami albo zszyte przy pomocy maszyny lub ręcznie; wizerunki mogą być ułożone jedne na drugich, można też je wycinać, aby ukazać, co jest pod spodem.
Do dyspozycji uczestników będzie także 5 polaroidów z ograniczoną liczbą filmów. Uczestnicy zostaną poproszeni o zrobienie sobie selfie, a zdjęcia te będą wkomponowane w ich szyte rysunki. Stworzone w ten sposób prace będą odzwierciedlać współczesną obsesję na punkcie selfie i mediów społecznościowych, która może być traktowana jako swego rodzaju nowa religia.
Prace zostaną zawieszone w powietrzu, tworząc organiczną instalację – staną się przestrzenią-sanktuarium, w której uczestnicy i widzowie będą mogli oddawać sobie cześć.
Warsztaty dadzą uczestnikom czas na zastanowienie się nad sobą, eksperymentowanie z różnymi technikami artystycznymi, stworzenie wspólnej instalacji i ekspresję poprzez kreatywność.
Sarah Marsh
W swojej praktyce twórczej zajmuje się kreską – rysuje przy pomocy maszyny do szycia, warstw tkanin i papieru. Powstałe w ten sposób prace traktują o anatomii człowieka i emocjach. W jej pracach ważna jest również postać ludzka - za jej pomocą tworzy prace, które zawierają fantastyczne opowieści, o nieraz autobiograficznych wątkach.
W 2014 r. zaprojektowała i stworzyła dużą przestrzeń interaktywną „Sketch (Doodle Den)” dla Tate Liverpool. W tej pracy kreska stała się trójwymiarową, rzeźbiarską formą, którą widzowie mogli manipulować, wchodząc w fizyczną interakcję z pracą.
Współpracuje z Galerią Sztuki w Manchesterze i Tate Liverpool – opracowuje i prowadzi spotkania nt. sztuki, programy wakacyjne, warsztaty i zajęcia uzupełniające dla dzieci, rodzin i młodzieży. Aktualnie pracuje nad stworzeniem nowej, interaktywnej przestrzeni dla rodzin w Galerii Sztuki w Manchesterze i prowadzi pilotażowy etap sensorycznych zajęć dla dzieci autystycznych i ich rodzin.