Nagroda przyznana przez jury w składzie: Michał Chaciński, Mark-Paul Mayer i Łukasz Skąpski
„Fotografe:brak” to próba podjęcia dialogu z Rolandem Barthesem, autora książki „Światła obrazu”, w której pisze, że zdjęcie „(...) jest emanacją przedmiotu odniesienia”. Poświadcza, że coś było, zaistniało, miało miejsce. Zestawienie zbioru fotografi, budujących formę flmową, z jej tematem – brakiem fotografi, ma na celu przedstawienie sytuacji, w której jedyną emanacją przedmiotu odniesienia jest jego ślad w pamięci, przekształcający się, ulegający fałszywym przeobrażeniom wobec braku realnego poświadczenia istnienia. Zderzenie obrazu istnienia z jego brakiem, spotkanie braku istnienia z jego obrazem wyobrażonym, zapamiętanym. Wykonujemy, gromadzimy tysiące zdjęć, głównie w formie cyfrowej, które paradoksalnie łatwiej stracić niż odbitki. Przeglądamy je raz, po ich wykonaniu, zapominając szybko o ich znaczeniu w obliczu kolejnych obrazów. Wydaje nam się, że nie znikną – a znikają wraz z zapominaniem o ich znaczeniu.
Dominika Kucner & Krzysiek Maślejak - mieszkają w Warszawie, obydwoje zainteresowani w statycznym i ruchomym obrazie. Ich film „Fotografie: brak” był pokazywany podczas Warsaw Photo Days 2013. Dominika studiuje dziennikarstwo i fotografię na Uniwersytecie Warszawskim, pracuje jako fotoreporter-freelancer. Była asystentką kuratora wystawy Kuby Dąbrowskiego „Film obyczajowy produkcji polskiej”, która miała miejsce w Narodowej Galerii Sztuki Zachęcie. Krzysiek był kilkakrotnie nagradzany na niezależnych festiwalach filmowych za zdjęcia do krótkometrażowego filmu „Cudowny Dzień” w reżyserii Stanisława Białoskórskiego. Głównie pracuje jako videographer.