1. Diana Rönnberg, Falling in my dreams, 2013/2014, Polska, 7:16
Chwilowe zawirowania myśli, zawroty głowy i utrata gruntu pod nogami. Świat realny przenika się z onirycznym, poetyka snu powoli zlewa się z refleksją dnia codziennego. Diana Rönnberg snuje opowieść o kobiecie często bezsilnej, poddającej się emocjom. Metaforyczne sytuacje przedstawione w filmach i chwile utrwalone na zdjęciach zdają się pytać o kondycję kobiety w dzisiejszym świecie i o rolę upadków, którymi naznaczona jest jej egzystencja. Czy utrata równowagi to synonim zniszczenia czy też katharsis otwierające nowe perspektywy? Czy tym razem obudzimy się przed uderzeniem w ziemię? Poetyckie odpowiedzi nie pozwalają na jednoznaczną interpretację, pozostawiając widza samego sobie gdzieś pomiędzy rzeczywistością a iluzją. Obszar, w którym porusza się Diana Rönnberg wyrasta z jej osobistych doświadczeń. Dorastanie wśród kobiet w aurze bujnej szwedzkiej przyrody przez lata generowało jej sposób myślenia.
Diana Rönnberg: szwedzko-polska absolwentka wydziału komunikacji multimedialnej na ASP w Poznaniu w latach 2004-2009. Obecnie doktorantka u prof. Grzegorza Klamana na ASP w Gdańsku. Laureatka stypendiów i konkursów video. W wolnych chwilach śpiewa i pisze teksty o tematyce egzystencjalnej. Umysłem uwikłana w badaniu linii, które tworzą wszelkie granice, sercem przebywa w lesie z żeńską częścią jej watahy.
2. Maciej Jarczyński, Chór, 2015, Polska, 10:00
Maciej Jarczyński: graduate of two art academies in Gdansk: Academy of Fine Arts and Academy of Music. He also graduated in postgraduate studies from Jagiellonian University in Cracow. Currently he's doctoral student at Gdansk University. As a musician and an artist he has been interested in art correspondence problem for a few years, he has been creating short film forms and also composing his own music to his films.
3. Charlotte Evans, Stubbornness, 2015, Wielka Brytania, 3:59
4. Dagmara Pochyła, Obietnica, 2013, Polska, 1:50
Do tej pory istniały dwa wektory prób podejmowanych na polu komunikowania się międzygatunkowego; ludzie próbowali nauczyć zwierzęta komunikowania się z człowiekiem za pomocą stworzonych przez siebie systemów znaków i od zarania dziejów człowiek podejmował próby posługiwania się mową zwierząt w celu ich upolowania, zwabienia w pułapkę bądź sprawowania nad nimi kontroli. Obietnica w mojej pracy rozgrywa się na dwóch planach. Pierwszy plan stanowi to, co odbiorca obserwuje wewnątrz kadru, stając się świadkiem składania obietnicy. Nie jest jednak w stanie stwierdzić, kto ją komu składa; małpa człowiekowi, czy człowiek małpie. Drugi plan stanowi oś kultura – natura gdzie człowiek reprezentuje kulturę, a zwierzę naturę. Obietnica w tym przypadku dotyczy możliwości porozumienia, a nawet utożsamienia się, jednego z drugim. Jednak nigdy nie może ona zostać spełniona.
Dagmara Pochyła ur. w Toruniu w 1983 roku. W 2007 roku ukończyła Wydział Sztuk Pięknych na UMK w Toruniu, kierunek Edukacja Artystyczna, specjalizacja Plastyka Intermedialna. Dyplom - interaktywna instalacja video pt. Byt projekcji/ projekcja bytu prezentowana była podczas wystawy pokonkursowej IV Edycji Samsung Art Master w CSW Zamku Ujazdowskim w Warszawie, podczas pokonkursowej wystawy Start Point w Galerii Klenova w Czechach jak również (w formie dokumentacji) w Galerii Wozownia w Toruniu podczas wystawy Dyplom Roku 2007.
Jej prace to głównie video, instalacje, performance i site specific. We wczesnych pracach widoczne były fascynacje wpływem nowych mediów na sposoby komunikacji i percepcji rzeczywistości. Akcje performance poruszały temat relacji między indywidualnością, a intuicyjnie odbieraną jednością świata, temat współzależności istnień.
Obecne są też wątki równoległości i dwoistości w obrębie jednostki, zaburzenia percepcji miejsca i czasu, próby ujęcia stanów „pomiędzy”. Obecnie artystka czerpie z tematów takich jak; możliwość komunikacji międzygatunkowej, dualizm wynikający z relacji kultura - natura, a w ostatnich pracach korzysta z prywatnych wspomnień i obiektów pamięci starając się im nadać status ważności i wprowadzić do kolektywnej pamięci.
5. Artur Rozen, Poszukiwacz, 2015, Polska, 16:50
Artur Rozen – student czwartego roku Wydziału Malarstwa i Nowych Mediów Akademii Sztuki w Szczecinie. Autor filmów, instalacji, obiektów i akcji artystycznych. W 2013 roku przebywał na stypendium na Universitatea De Arta Si Design, Cluj-Napoca w Rumunii. Dwukrotny stypendysta Miasta Szczecin. Brał udział w wystawach zbiorowych, m.in. „GMO Zabija Miodek” w Miejscu Projektów Zachęty w Warszawie, na 7. Triennale Młodych w Orońsku oraz „Wolność jako sposób istnienia zła” w CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie. Wyróżniony na 6. Festiwalu InOut w CSW Łaźnia w Gdańsku. W 2014 roku przebywał na mobilnej rezydencji artystycznej „Focus+Indonesia”.
6. Krzysztof Olechnowicz, Perception, 2013, Polska, 3:38
7. Kamil Smuga, Eadweard v.2, 2014, Polska, 6:25
Kamil Smuga (ur. 1978) mieszka i pracuje w Kielcach. Ukończył Instytut Sztuk Pięknych w Kielcach i do 2014 r. pracował jako wykładowca w dziedzinie grafiki i nowych mediów na tej samej uczelni. Zajmuje się formami audiowizualnymi i wideo artem. Jest też malarzem i fotografem. Jego prace prezentowane były na blisko 30 wystawach w kraju i za granicą. Wygrał 1. nagrodę za najlepszy film na MUVISH.COM 2011 i w kategorii Super Kreator na festiwalu Screen&Sound Fest 2014. Dostał się do finału tegorocznej edycji konkursu Nakręć Wiersz. W ciągu ostatnich 10 lat aktywnie uczestniczył w artystycznych projektach województwa świętokrzystkiego: Firmament Festiwal, Święto Kielc, Kwiatki w Betonie. Jest autorem teledysków dla alternatywnej wokalistki El Grey, rockowej grupy Jedyna Maść oraz wokalistów pop Krzysztofa K.A.S.Y. Kasowskiego i Sylwii Gawłowskiej.