Wykład performatywny Joanny Krakowskiej, w którym pokaże ona napięcia między kinem a teatrem w działaniach nowojorskiej awangardy lat sześćdziesiątych. Tam bowiem - zdaniem autorki - należy szukać korzeni współczesnych praktyk wizualnych i filmowych, które wykorzystują teatr. Twórcy tacy jak Jill Godmillow na dekady wcześniej wprowadzali do filmu strategie reenactment, dokonując swoistej teatralizacji praktyk wizualnych. Autorka wskaże też potencjał krytyczny wypracowanych w środowisku nowojorskim praktyk artystycznych.
Joanna Krakowska historyczka teatru współczesnego, eseistka, tłumaczka, redaktorka. Pracuje w redakcji "Dialogu" oraz w Instytucie Sztuki PAN. . Zajmuje się historią teatru współczesnego, teatrem i dramatem politycznym oraz przemianami społecznoobyczajowymi znajdującymi odbicie w sztuce współczesnej. Autorka projektów badawczych "Teatr publiczny 17652015" oraz HyPaTia Historia Polskiego Teatru. Feministyczny projekt badawczy. Wydała m.in. Mikołajska. Teatr i PRL, WAB, Warszawa 2011. Soc i sex. Diagnozy teatralne i nieteatralne, Oficyna Wydawnicze Errata, Warszawa 2009 (z Krystyną Duniec) oraz Soc, sex i historia, Krytyka Polityczna, Warszawa 2014 (z Krystyną Duniec), a także antologię polskiego dramatu Apollonia: Twenty Firstcentury Polish Drama and Texts for the Stage, (Seagull Books 2014; wraz z Krystyną Duniec Joanną Klass).