Wyróżnienie przyznane przez jury w składzie: Ying Kwok, Piotr Bosacki i Grzegorz Kwiatkowski.
73-letnia pracownica ochrony z Galerii Dawnych Mistrzów w Dreźnie pisze do dyrektor Muzeum Sztuki z prośbą o zgodę na pracę w ochronie jej placówki na zasadzie wolontariatu. Czwarty w cyklu krótkich metraży „Bezimienna noc”, „Prawo” to wymyślona historia osadzona w historycznych sentymentach. Powodem, którym staruszka motywuje swą prośbę o przeniesienie – poza jej własną historią jako polskiej Niemki zmuszonej do uchodźstwa w latach 40. – jest kolekcja sztuki renomowanej przedwojennej lewicowej grupy awangardowej a.r. („artyści rewolucyjni”, „awangarda rzeczywista”) z lat 30. Dla kobiety dzieła te są bardziej wartościowe od obrazów caravaggistów w Dreźnie, pośród których obecnie pracuje.
Assaf Gruber (ur. w 1980 w Jerozolimie) jest artystą i filmowcem zamieszkałym w Berlinie. Jest absolwentem The Cooper Union for the Advancement of Science and Art. oraz École nationale supérieure des Beaux-arts de Paris. Otrzymał liczne stypendia i nagrody, m.in. grant Rady Izraelskiej Loterii na rzecz Kultury i Sztuki (2015) oraz pierwszą nagrodę Les amis des beaux-arts de Paris. Edukację kontynuował w Belgii, gdzie przeniósł się by studiować podyplomowo na gandawskiej uczelni HISK.
W 2012 r. był rezydentem Künstlerhaus Bethanien, a rok później otrzymał stypendium Akademie der Künste w Berlinie. Jego prace pokazywane były na międzynarodowych biennalach i wystawach grupowych w Neuer Berliner Kunstverein (2015), Muzeum POLIN w Warszawie (2016) i w MOCA w Belgradzie (2016). W 2015 r, cykl filmów „Bezimienność nocy” był motywem przewodnim dużej wystawy indywidualnej w łódzkikm Muzeum Sztuki.
Jego filmy pokazywane były na Berlinale (2016), florenckim Lo schermo dell arte (2016) i na międzynarodowym festiwalu filmów krótkometrażowych w Oberhausen (2016).