Wyróżnienie honorowe przyznane przez jury w składzie: Alicja Bielawska, Sławomir Fijałkowski, Krzysztof Łukomski
Dom Depot 2.0 to praca oparta na reinterpretacji kontekstu oraz formy współczesnego dzieła "Dom Depot" Anny Uddenberg. W 2018 roku praktykowałam w berlińskim studiu Anny. Dom Depot był rzeźbą, przy której spędziłam najwięcej czasu. Od tamtej pory moje działania artystyczne zmieniły tor z pracy fizycznej jak np. polerowanie żywicy, w stronę nowych technologii, a następnie pracy zdalnej. Poczucie domowego komfortu, ekonomia uwagi oraz nowe techniki eksploatacji pracownika sprawiały, że prawdopodobnie zatapiam się coraz bardziej w nowej rzeczywistości, użytkując meble, które powinny należeć do przeszłości. W tym celu przeprojektowałam Dom Depot, który może stać się pomnikiem z przyszłości dla tych którzy zgadzają się na nienormowany czas pracy zdalnej, tym którzy mają tzw. "text neck”, tym co z niechęcią kończą Fortnight czy też tym którzy nie wrócili do biura po pandemii.
Alek Sarna jest artystką symulacyjną tworzącą wirtualne światy site-specific, performanse wykorzystujące technologię VR/gaming, spekulacyjne filmy CGI, często w formie multimedialnych instalacji z wykorzystaniem obiektów fizycznych. Tworzy cyfrowe środowiska, w których historie, realia i symbolika przeplatają się i wzajemnie przenikają. Jej wizualne narracje opierają się na subiektywnej percepcji, organizacji i interpretacji osobistych wrażeń, co pozwala zrozumieć środowisko w czasach, gdy natura, ludzkość i technologia nakładają się na siebie. Jej prace są prezentowane na wystawach i festiwalach, takich jak: Biennale Sztuki Mediów WRO, Muzeum Sztuki MS1 w Łodzi, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Galeria Labirynt w Lublinie, TRAFO Trafostacja Sztuki, Obrońców Stalingradu 17, Agora Arts Circle London, Parallel Photo Platform, Patchlab Digital Art Festival, LOOPHOLE Berlin.