Jake Greenup, „Namacalne efekty” 3'10''
„Namacalne efekty” to krótki film eksperymentalny, który w żartobliwy sposób łączy obrazy found footage wykorzystując fizyczne materiały i techniki. Film składa się z dwóch części: „kompozycji podstawowej” nakręconej samodzielnie i „kompozycji wtórnej”, którą tworzą w całości nagrania found footage. Konceptualnie artysta w swojej pracy poszukuje nowego sposobu przedstawienia efektów przejścia, które w erze cyfrowej produkcji filmowej stały się monotonne i banalne. Umieszczenie rąk w kadrze podkreśla analogowy charakter efektów i jest dosłownym przedstawieniem wpływu, jaki filmowiec/montażysta ma na kino. Połączenie procesu fizycznego (przejścia) z materiałem found footage, który jest z natury cyfrowy wytwarza kontrast między tradycyjnymi oraz nowoczesnymi technikami filmowania.
Jake Greenup jest kanadyjskim artystą, który w fotografii i filmie stosuje podejście konceptualne. Jego prace eksplorują tematy relacji i działań środowiskowych, konsumpcji dóbr i mediów oraz różnych aspektów ludzkich doświadczeń, np. pamięci. Artysta eksploruje narracyjne możliwości podejmowanych przez siebie tematów, często niewidoczne, pomijane, ukryte lub niedostępne. Celem jego prac jest prowokowanie widzów do zadawania pytań i rozważania tematów, z którymi zostali skonfrontowani. Greenup ukończył z wyróżnieniem Toronto Metropolitan University (dawniej Ryerson University) i posiada tytuł licencjata sztuk pięknych w dziedzinie sztuk wizualnych. Jego prace przybrały formę wydruków, książek, obrazów ruchomych i mediów interaktywnych i były wystawiane na wystawach indywidualnych i zbiorowych w Kanadzie oraz międzynarodowo.