Projekt „Hafty i tożsamości” Elizy Proszczuk był realizowany 1–21 grudnia 2017 z mieszkankami Alzacji w ramach programu wymiany rezydencyjnej CSW ŁAŹNIA–Strasburg, Stowarzyszenie Apollonia. Imponujące kokardy były noszone przez Alzatki od XIX wieku jako ozdoba, były także oznaką przynależności społecznej. Warsztaty zrealizowano w przestrzeniach miasta: galeriach, domach kultury, a także w kawiarniach, salonach fryzjerskich itp.
1–21 grudnia 2017
Strasburski projekt „Hafty i tożsamości” Elizy Proszczuk był realizowany w formie warsztatów, działań performatywnych. Artystka zaprosiła do uczestnictwa kobiety z różnych środowisk i pochodzenia, zamieszkujące Alzację (w tym i Strasburg), by dokończyły zdanie: Je me définis comme, czyli Identyfikuję się jako... Uczestniczki warsztatów wyszywały swoje odpowiedzi na wspólnym kawałku czarnego materiału, który po wyhaftowaniu został zamieniony w kobiecy symbol Alzacji, czyli wielką kokardę. Alzackie kokardy, noszone przez kobiety od XIX wieku jako ozdoba, były także oznaką przynależności społecznej. Warsztaty zostały zrealizowane w przestrzeniach miasta: galeriach, domach kultury, a także w kawiarniach, salonach fryzjerskich itp.
Eliza Proszczuk przeprowadzała swój projekt podczas rezydencji artystycznej w stowarzyszeniu Apollonia – European Art Exchanges, w ramach projektu wymian prowadzonego od 2011 roku przez Stowarzyszenie Apollonia ze Strasburga, Miasto Strasburg, Miasto Gdańsk oraz Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA. W poprzednich edycjach w programie wymiany bilateralnej wzięli udział: Ahmet Dogan, Patrick Bogner, Jia Qiu, Dorothee Haller, Yiumsiri Vantanapindu, Stéphane Clor oraz Élise Alloin. Wśród polskich artystów, wyjeżdżających na pobyt rezydencyjny do Strasburga znaleźli się: Dominika Skutnik, Dorota Walentynowicz, Michał Pecko, Angelika Fojtuch, Grzegorz Stefański i Urszula Kozak.