W ramach współpracy CSW ŁAŹNIA i W788 tegoroczny program rezydencyjny odbywa się pod hasłem „Doświadczanie zmysłami”, będącym częścią kilkuletniego projektu interdyscyplinarnego pod kuratelą Niny Czegledy (www.ninaczegledy.net) i wpisujący się tym samym w zainicjowaną w 2019 roku serię rezydencji artystycznych, w ramach których zaproszeni artyści i artystki pracują w obszarze badań zmysłów za pomocą dźwięku, zapachu, smaku, wzroku czy dotyku. Liczne działania artystyczno-badawczo-edukacyjne, w tym: wystawy, dyskusje, prezentacje, rezydencje artystyczne i warsztaty edukacyjne skupiają się na badaniu polisensorycznej percepcji otoczenia. Finał projektu został zaplanowany na jesień 2021 roku w CSW ŁAŹNIA.
W tegorocznej edycji rezydencję w W788 odbędą również: Krystyna Jędrzejewska-Szmek oraz Pamela Leończyk.
Krzysztof Topolski
Artysta dźwiękowy, perkusista, autor projektów z dziedziny muzyki i sztuki dźwięku. Zajmuje się field recordingiem, akustyczną ekologią i krajobrazem akustycznym. Tworzy instalacje dźwiękowe. W jego pracy kluczowe pojęcia to noise, soundscape i groove. Interesują go poszukiwania w sferze perkusji oraz live electronic, muzyka improwizowana i elektroakustyczna, komponuje przy użyciu komputera, realizuje projekty poświęcone muzyce współczesnej, akustycznej ekologii i sztuce dźwięku oraz prowadzi warsztaty. Występuje jako Arszyn. Gra w zespole Synchrotrony.
Był kuratorem projektu edukacji dźwiękowej Ucho w Wodzie czyli działania dźwiękowe na Wyspie Sobieszewskiej, pomysłodawcą i kuratorem festiwalu sztuki dźwięku Soundplay, oraz cyklu warsztatów Dźwiękowiska w CSW ŁAŹNIA w Gdańsku. Jako artysta dźwiękowy i edukator współpracował z najważniejszymi instytucjami kultury w Polsce. Prowadził warsztaty, grał koncerty, brał udział w wystawach i festiwalach. Zrealizował instalację dźwiękową Falowanie w ramach Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień oraz uczestniczył w cyklu wystaw dźwiękowych Polish Soundscape. Brał udział w wystawie Ogrody w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta. Zrealizował m.in. projekty: Muzeum Dźwięków w Muzeum Narodowym w Krakowie, Baltic Sounds Good w ramach projektu Art Line, Arszyn Emigrant GPS w Muzeum Emigracji w Gdyni oraz Perspektiven/Perspektywy – reinterpretacje utworów ze Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia w Warszawie oraz Studia Muzyki Elektronicznej WDR w Kolonii. Wraz z Mariuszem Warasem stworzył instalację Fabryka w CSW Znaki Czasu w Toruniu, a także prezentował utwór Folk Science jako część projektu Pandemonium w AC Institute [Direct Chapel] w Nowym Yorku. Zrealizował projekty nagrań terenowych Arszyn-Emigrant oraz W terenie-Suwalszczyzna.
Był stypendystą Museums Quartier w Wiedniu oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007, 2010, 2013). Otrzymał stypendium rezydencyjne Fundacji Wyszehradzkiej w Galerii Skolska 28 w Pradze oraz Fundacji ArtsLink w Nowym Jorku – rezydencja w Ohio State University School of Music w USA. Przebywał i pracował w ośrodku muzyki elektroakustycznej EMS w Sztokholmie. Uczestniczył w rezydencji w Skalar Center for Sound Art and Experimental Music w Seyðisfjörður, Islandia. Brał udział w wielu festiwalach m.in: Sanatorium Dźwięku w Sokołowsku, Narracje w Gdańsku. CoCArt w Toruniu, Unsound w Krakowie , Line_in : Line_out oraz Wien Modern w Wiedniu, Stimul oraz Echofluxx w Pradze, Sound Around w Kaliningradzie, Jazz and Experimental Music from Poland w Londynie i Istambule, Lublin Jazz Festiwal, Dni Muzyki Nowej w Gdańsku.