Projekt „Disruptive Impulses“ stanowi prezentację aktualnych działań trzech artystów - Ryana Jordana (UK), Gerarda Lebika (PL) i Maciej Ożoga (PL), których performanse w zróżnicowany sposób podejmują problem wykorzystania wszelkich dostępnych źródeł dźwięku w krytycznych, nastawionych na ekstremalne doświadczenie psychofizyczne eksperymentach audiowizualnych.
Zepsute, zniszczone, zniekształcone, preparowane, użyte w niekonwencjonalny sposób – wszelkie urządzenia elektroniczne (analogowe i cyfrowe); przechwytywane i sonifikowane fale elektromagnetyczne; dźwięki ludzkiego ciała; nieprzewidywalne erupcje dźwięku; wybuchy światła i obrazu – psychofizyczne doświadczenie emergentnej energii. Dekompozycja, dekonstrukcja, rekonfiguracja, rekombinacja, przechwycenie, zawłaszczenie, wtórne użycie, zakłócenie, technologiczne niezdeterminowanie, kontrolowany przypadek.
Korzystając ze zmodyfikowanych bądź skonstruowanych przez siebie urządzeń i instrumentów artyści realizują wydarzenia dźwiękowo-wizualne, w których, z jednej strony, istotną rolę odgrywa wywoływanie u uczestników intensywnych przeżyć psychosomatycznych, z drugiej krytyczny namysł nad rolą wszechobecnych technologii w codziennym życiu i wpływie ich często niezauważalnego i nieuświadamianego działania na ludzką aktywność i procesy życiowe w hybrydycznym bio-technologicznym ekosystemie.
Wydarzenie organizowane przez Fundację na Rzecz Kultury i Sztuki [su:p] oraz projekt Art+Science Meeting.
Wsparcie udzielone ze środków funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych.
Ryan Jordan - jest muzykiem i artystą eksperymentującym w obszarze zdegradowanych, zniszczonych urządzeń elektronicznych, transu, retro-telegrafii oraz hylozoicznej komputacji neuronalnej. W swych pracach wykorzystuje zaprojektowany i wykonany przez siebie sprzęt, odwołując się do estetyki sygnałów oraz fizyczno/materialnej natury doświadczenia. Występy Jordana przyjmują formę ekstremalnego doświadczenia, w którym główną rolę odgrywa intensywne użycie światła stroboskopowego, głośny dźwięk oraz elektryczne stymulacje skał. W swoich performansach dąży do wywoływania u odbiorców stanów przypominających trans czy halucynacje. Ryan Jordan prezentował swoje prace na całym świecie występując w instytucjach artystycznych i akademickich, podczas ważnych festiwali, ale też w przestrzeniach takich, jak squaty czy opuszczone budynki postindustrialne. Uczestniczył m.in. w festiwalach Sight + Sound (Montreal, Kanada), LACMA (Los Angeles, USA), Subtle Technologies (Toronto, Kanada), Transe(s) Symposium (Strasburg, Francja), SPILL Festival (Ipswich, Wielka Brytania), Resonant Chamber (Ryga, Łotwa), FACT (Liverpool, Wielka Brytania), Belluard Festival (Fryburg, Szwajcaria), CTM Festival (Berlin, Niemcy), Pure Data Convention (Sao Paulo, Brazylia), Pixel Festival (Bergen, Norwegia), ISEA (Istambuł, Turcja), NEXT Festival (Bratysława, Słowacja).
Jordan prowadzi także projekt noise=noise czyli laboratorium badawcze i platformę koncertową, którego celem jest rozwój sieci współpracy programistów, artystów i naukowców pracujących w dziedzinie hałasu, sztuki eksperymentalnej, poszukującej i niezależnej.
Gerard Lebik - tworzy dźwięk i muzykę przez improwizację, notację muzyczną oraz manipulowanie materiałem dźwiękowym stosując media akustyczne i elektroniczne takie jak: saksofony, generatory fal akustyczych, obiekty elektroakustyczne, video feedback, software. W 2007 roku ukończył Wrocławską Akademię Muzyczną. Zaczynając od muzyki klasycznej przez jazz, free improvisation dociera do muzyki eksperymentalnej, sound artu i noise'u.
Współpracował i występował z takimi artystami jak David Maranha, Eryck Abecassis, Kazuhisa Uchihashi, Keith Rowe, Clayton Thomas, Rob Mazurek, Brian Labycz, Hernani Faustino, Gabriel Ferrnandini, Noritaka Tanaka, Bettina Wenzel, hans w koch, Joker Nies, Christian Marien, Anton Hatwich, Marc Riordan, Sebastian Meissner, Maciej Ożóg, Paweł Janicki, Michał Trela, Artur Majewski, Kuba Suchar, Piotr Damasiewicz, Ura Hiroyuki, Yamaguchi Jin Lang .
Uczestniczył m.in. w V:NM-Festival (Graz, Bienale Zagreb (Zagrzeb, Chorwacja), Tokyo Jazz (Tokio, Japonia), TodaysArt Festival Hague (Haga, Holandia), Festival Umbrella Chicago (Chicago, Stany Zjednoczone), Musica Electronica Nova (Wrocław, Polska), Sibiu Jazz and More (Sibiu, Rumunia), Survival Art Review (Art Of Improvisation).
Maciej Ożóg - artysta dźwięku, teoretyk kultury i mediów. Od początku lat 90. uczestniczył w scenie muzyki eksperymentalnej w Polsce. Założyciel i współzałożyciel licznych projektów muzycznych (m.in. Spear, Ben Zen, Aural Treat, Sub Spa, Quantum Vacuum Oscillator, Nonstate). Tworzy performansy audiowizualne, instalacje oraz filmy wideo. W swych solowych performansach dokonuje krytycznej eksploracji przestrzeni liminalnej pomiędzy fizyczną, biologiczną aktywnością ciała a niewidzialną sferą fal elektromagnetyczną generowanych przez urządzenia bezprzewodowe, tworzących wielopłaszczyznowe relacje w obrębie przestrzeni hybrydycznej. Wykorzystuje specjalnie zaprojektowane oraz zmodyfikowane instrumenty oraz urządzenia elektroniczne cyfrowe i analogowe.
Ożóg jest autorem licznych tekstów teoretycznych dotyczących estetyki nowych mediów, sztuki krytycznej, filmu awangardowego, wideo i muzyki eksperymentalnej. Jego zainteresowania naukowe obejmują studia nad nadzorem, problematykę społeczeństwa sieci, media taktyczne, sztukę biologiczną oraz posthumanizm. Pracuje w Zakładzie Mediów Elektronicznych Uniwersytetu Łódzkiego.
W latach 1998-2002 prowadził wytwórnię płytową Ignis Projekt wydającą eksperymentalną muzykę elektroniczną i elektroakustyczną. Wśród artystów, których płyty ukazały się nakładem Ignis są m.in.: Francisco Lopez, Ultra Milkmaids, Vance Orchestra, Indra Karmuka, Crawl Unit, Origami Arktika, Chaos As Shelter, EA and Spear.
Jako kurator organizował i współorganizował liczne koncerty i wystawy - 3 edycje multimedialnej wystawy "Die Kunst Ist Toth", koncerty Coil, Noise Makers Fifes, Column One, Troum, Xaviere Charles, Zbigniew Karkowski, Aube, Tetsuo Furudate, Asmus Tietchens i wiele innych. W latach 2005-2009 był kuratorem programu „Poza horyzont" (muzyka eksperymentalna, nowe media).