29.04.2010, godz. 18:00
Kompozycja z dźwięków analogowych tworzona jest na żywo przy pomocy czterech odbiorników radiowych. Każde radio ma cyfrowy zegar, który pokazuje przetworzony obraz, uzyskany przez zwarcia. Pulsacja dźwięku jest bezpośrednio związana z pulsacją zegarów. Generowane sekwencje minimalne zależą od upływającego czasu oraz od elektryczności przepływającej przez urządzenia i przez ciało. Całość jest podstawą dla słyszalnych sekwencji. Andrea Lange używa zwarć z sygnałów radiowych, by pamiętać o ich oryginalnym znaczeniu, a także dysponować ludzkimi głosami, które może skonfrontować z czystymi, syntetycznymi falami. Diody zegarów radiowych są wyświetlane na ściany, by wzmocnić fizyczne poczucie pulsu dźwięków. Andrea Lange (ur. w Jenie) studiowała sztuki piękne na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Berlinie u prof. Rebekki Horn. W swoich audiowizualnych instalacjach i performansach używa różnych materiałów i mediów, bazując na dominacji technologii w naszym kruchym świecie. Tworzy przestrzenie w niekończącym się ruchu i ustanawia łączność z ludzką przemijalnością. Andrea Lange mieszka i pracuje w Berlinie.
Kurator: Łukasz Szałankiewicz