"Dobble Debate" jest grą edukacyjną stworzoną na Uniwersytecie OCAD (Ontario College of Art and Design) w Toronto przez Ninę Czegledy we współpracy z Lynne Heller z Concordia University. "Dobble Debate" powstała jako projekt stymulujący kreatywne myślenie oparty na zasadach grywalizacji. Gra karciana ma na celu szerzenie wiedzy wśród uczestników zabawy o zróżnicowaniu umiejętności. Jej tworczynie starają się odejść od pojęcia niepełnosprawności (używają pojęcia differing abilities zamiast disabilities).
W talii znajduje się 60 kart, po 20 każdego z trzech typów: karty z różnymi niepełnosprawnościami i zdolnościami (np. autyzm, ageuzja, synestezja), karty sytuacji (z obrazkiem i krótko przedstawioną sytuacją np. wycieczka w dżungli, atak piratów na statek, kąpiel w basenie z rekinem) oraz karty punktów. Uczestnicy podzieleni na dwie grupy walczą o punkty. Pierwsza grupa przedstawia plusy posiadania danej zdolności lub jej braku w danej sytuacji, a druga minusy. Gra ma za zadanie pobudzenia u dzieci myślenia o zdolnościach i niepełnosprawnościach nie poprzez ich wartościowanie, ale pokazanie że w różnych sytuacjach różne cechy mogą mieć zarówno strony dodatnie, jak i ujemne. Gra poprzez zabawę uczy najmłodszych otwartości na inność i różnorodność.
Spotkanie realizowane w ramach projektu Centrum Kreatywności. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Partnerami projektu są: Social Sciences and Humanities Research Council, Government of Canada OCAD University.