19.10.2002
Andrea Neumann - spreparowana rama pianina, elektronika
Sabine Ercklentz - trąbka, elektronika.
Artystki badają hałaśliwą naturę dźwięku, jego fakturę, kolor i "konsystencję". Korzystając z instrumentów akustycznych dokonują transformacji - co porównać można z transformacją dźwięku w muzyce elektronicznej (komputerowej)
Andrea Neumann- Studiowała fortepian w berlińskiej szkole. Od 1996 roku jej główna aktywność jako improwizatora i kompozytora objawia się w obszarze muzyki nowej i eksperymentalnej. W procesie badania nowych możliwości dźwiękowych fortepianu, zredukowała instrument do strun, deski rezonansowej i metalowej ramy. Używając elektroniki do manipulowania i wzmacniania dźwięku (dzięki elektronice można uzyskać efekt słyszalny dla ucha.
Bez niej istnieją tylko jako wielkości fizyczne ) rozwinęła wiele nowych technik grania, dźwięki i sposoby preparowania zdemontowanego instrumentu. Na co dzień współpracuje głównie z Berlińskimi muzykami. Komponuje muzykę do interdyscyplinarnych projektów takich jak: film, taniec czy performance.
Koncertowała w Europie, USA i Japonii.
Sabine Ercklentz- Studiowała muzykę popularną i trąbkę na Uniwersytecie w Berlinie. Podobnie jak Andrea pracuje nad brzmieniem trąbki graniczącym pomiędzy dźwiękiem i hałasem. W 1996 roku dodatkowo zaczęła używać żywej elektroniki aby zwiększyć dźwiękowe możliwości. Przez wzmocnienie elektroniką delikatne dźwięki przyjęły inny wymiar dźwiękowy. Użytkowanie elektronicznych efektów powoduje zmiany, a nawet dekonstruuje możliwości pierwotnego materiału. Od 2002 roku zajmuje się przyrządami elektronicznymi do remiksowania niezależnych źródeł dźwiękowych. Grała w kilku jazzowych formacjach m.in. United Women's Orchestra.
Komponuje muzykę do filmów razem z Andreą Neumann i Kristen Reese.
Kurator programu: Joanna Charchan