25.08.2006, godz. 18:00
Operując ekstremalnymi częstotliwościami i dynamiką przez siebie zrobionych instrumentów, Natasha Anderson rozpościera chropowaty krajobraz muzyczny, pełen zwielokrotnionych i ścierających się dźwięków. Stale utrzymując decentralizację, nie przyjmuje żadnych form esencjalizmu. Jej głównym środkiem stylistycznym jest jakby niefortunne, niezgrabne zestawianie możliwości dźwiękowych ciała i instrumentów, ciała-instrumentów i elektroniki, akustyki i elektronicznego przetworzenia, improwizacji i kompozycji. Interesuje ją zestawianie, podwajanie, przenoszenie, zwielokrotnianie, rozpiętość i pluralizm możliwych efektów i używanych narzędzi. Stawia pod znakiem zapytania typowy sposób prowadzenia dźwięku, kreacji przedstawienia, zaznaczania obecności. W wyjątkowej kombinacji nagrań kontrabasowych, elektroniki, głosu, zrobionych przez siebie instrumentów i multimediów wykracza poza standardowe używanie tych „narzędzi” i rozumienie muzyki.
Swój styl wypracowała już w czasie studiów muzycznych w Amsterdam Conservatorium improwizując, tworząc elektro-akustyczne kompozycje, performance i instalacje. Ostatnio zaś, pod wpływem pracy z multimedialnymi artystkami Hannah Wilke, Helen Chadwick i Cindy Sherman, zwróciła się ku badaniu tożsamości przestrzeni dźwięku i obrazu: jak ucieleśnić to, co dotąd wyrażała w muzyce? W jaki sposób/co może być artykułowane i odczytywane w ramach jednego performance? jak w ramach jednego performance połączyć słuchowy i wizualny odbiór?
Natasha Anderson jest australijską artystką zajmująca się ceramiką, muzyką, głosem, performance, instalacją, multimediami. Studiowała muzykę w Amsterdam Conservatorium i uzyskała tytuł magistra Art and Design na University of Hertfordshire. Pracowała między innymi w 198 Gallery jako Press and Marketing Officer oraz innych organizacjach artystycznych?
Info: eieoeieo@o2.pl
WSTĘP WOLNY