FIGNACY FREEDOM STORE – to kolejny concept-store, który w ramach pop-up'u przez miesiąc zaistnieje w przestrzeni 100czni. Miejsce funkcjonowania sklepu jest tutaj nieprzypadkowe. Wszystkie przedmioty dostępne w ofercie (obiekty zawieszone na granicy pomiędzy sztuką a produktem) będą dotyczyły szeroko rozumianej tematyki wolności, transformacji i Stoczni Gdańsk. Tylko tutaj odzyskacie swoją anonimowość, znajdziecie groteskowe pamiątki z Gdańska, dowiecie się jak wykonać koktajl Mołotowa lub w ikeowskim stylu stworzycie transparent protestacyjny. Nie wiesz jaki smak ma Twoja wolność? Zapraszamy na otwarcie. W trakcie funkcjonowania sklepu stopniowo będą się pojawiać kolejne ARTykuły w formie drop'ów, w związku z tym warto będzie nas odwiedzić kilka razy. O wszystkim będziemy informować przez nasze kanały social media.
Niefestiwal Miasto i Sztuka to pierwsza, pilotażowa odsłona cyklicznego wydarzenia, organizowanego przez Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA w sezonie letnim w Gdańsku, które skupia się wokół zagadnienia szeroko pojętej sztuki w przestrzeni publicznej. Na okres dziesięciu dni instalacje i interwencje artystyczne wpiszą się w przestrzeń miejską. W 2019 roku prace niefestiwalowe zagoszczą przede wszystkim na Dolnym Mieście. Część z nich zostanie wyeksponowana w szkatułkowych galeriach – kontenerach/pawilonach. Wokół prac odbędą się liczne wydarzenia towarzyszące takie jak: koncerty, warsztaty, wykłady, performanse czy akcje społeczne. Działania „satelickie” będą pojawiać się na terenie całego miasta, m.in.: jeden z naszych pawilonów zagości w 100czni, a plakatowa kampania społeczna „Moja wolność” rozprzestrzeni się na citylightach i słupach w całym Gdańsku.
Niefestiwal Miasto i Sztuka to okazja, żeby przyjrzeć się najnowszym dokonaniom i kondycji sztuki współczesnej poza murami galerii, spędzić czas na świeżym powietrzu, angażując się w kreatywne aktywności i poznać nowych ludzi. Poprzez te działania będziemy odnosić się do bieżących problemów społecznych, zastanowić się nad rolą sztuki w przestrzeni miasta, poszukiwać różnych form komunikacji z odbiorcą oraz nowych kontekstów sztuki.
Robimy sztukę w mieście. Niefestiwal!