W najważniejszej swojej realizacji zatytułowanej ELEMENT I, II, III pokazywanej min. na głośniej wystawie Novart w Krakowie udowodnił, że poza budowaniem świata zewnętrznego technika jest w stanie pomóc człowiekowi rozwijać również świadomość. W dalszych pracach (PIRAMIDA, MANDALA) będących następstwem ELEMENTU bada, jak jednostka poprzez rozwój świadomości buduje i ulepsza cywilizację.
Uprawia "sztukę laboratoryjną", która staje się dla niego poligonem doświadczalnym do wypracowywania nowych celów, wartości i znaczeń. Przez działania i realizacje sprawdza, udowadnia i konfrontuje stawiane przez siebie tezy, traktując sztukę jako jedno z narzędzi w procesie przenoszenia cywilizacji do nowo nakreślanych przez rozwój wymiarów. Twierdzi, iż cywilizacja zmierza do modelu społeczeństwa technologicznego opartego na zarządzaniu energią ciała. W tym modelu społeczeństwa (którego być może nie umiemy sobie nawet wyobrazić, przeczuwając jedynie instynktownie jego kształt) to co dziś nazywamy religią, filozofią, nauką i sztuką da nowy kształt dla materialnej obecności człowieka na ziemi, jak i nowo zdobywanych obszarów kosmosu. Natomiast istota procesu transformacji cywilizacyjnej, poza osiągnięciami technologicznymi, leży w doskonaleniu świadomości poszczególnej jednostki tworzącej społeczność.
Równolegle z indywidualnymi projektami od początku współpracuje z innymi artystami.
W latach 2000 -2002 bierze udział w projekcie „Poza postmodernizm” Galerii „Spiż 7” Marka Rogulskiego. Występuje w nim jako uczestnik i współorganizator wystaw. W ramach tego projektu powstała praca ELEMENT oraz następne realizacje wideo MEDYTACJE i SPACER oraz
performance TRZYDZIEŚCI.
W latach 1998–2000 jest związany z zespołem
Diffusion Ensemble duetu Mazzoll / Knuth. Wraz z nimi w scenicznych DYFUZJACH realizuje dźwiękowe fascynacje, łącząc je z
performance. W latach 2002–2007 zaproszony do współpracy przez Dominika Lejmana przy realizacjach wideo, zajmuje się ich technologicznymi aspektami. Od 2006 roku tworzy projekcje wideo do scenografii teatralnych i operowych pracując z Katarzyną Zawistowską.
W 2003 roku wraz z Krzysztofem Tomaszewskim (znanym jako Zambari) założył zespół Z^2 [Zet Kwadrat], którego kluczowym osiągnięciem jest projekt „Fabryka Statków”. W kompozycji elektronicznej, poprzez etnografię industrialną stworzyli własną formułę widowiska multimedialnego. W 2008 roku założył Fundację Sztuki Współczesnej Element.
Zawodowo zajmuje się twórczością filmową i telewizyjną pracując jako dziennikarz, reżyser i operator.