02 - 03.02.2006, godz. 18:00
Czternasta edycja Europejskiego Festiwalu Fabuły, Dokumentu i Reklamy Euroshorts odbyła się w Kino. Labie (w Zamku Ujazdowskim) w Warszawie w listopadzie ubiegłego roku.
Jak zwykle Festiwal łączy sferę reklamową i niekomercyjną. Najważniejszym elementem Strefy Reklamowej jest "Amerykański Film Reklamowy 2005" – zestaw najwybitniejszych amerykańskich reklam, z udziałem znanych aktorów, między innymi Brada Pitta i Roberta de Niro, nakręconych przez wybitnych reżyserów: Martina Scorsese, Davida Finchera, Joe Pytkę i innych.O znalezieniu się w gronie wybranych do słynnego zestawu, decyduje wyróżnienie ich przez amerykańskie Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Reklamowych. Kolejnym krokiem jest coroczne włączanie kompilacji do stałych zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Strefę Niekomercyjną tworzą krótkie filmy zgłoszone do konkursu z całego świata. W edycji 2005 roku brało ich udział aż 29, z 13 krajów: z Belgii, Danii, Irlandii Niemiec, Wielkiej Brytanii, Nepalu, Węgier, Litwy, Polski, Portugalii, Hiszpanii, Turcji i USA. Nagrodę główna i jedyną przyznała sama publiczność.
Festiwal Euroshorts to prócz konkursu szereg imprez towarzyszących m.in. Muzyczne Euroshorts, filmy z muzyką na żywo w wykonaniu dj’ów, oraz pokazy filmów reklamowych i animacji a także konkursy dotyczące wiedzy o reklamie amerykańskiej. Replika Euroshorts cieszy się wielkim zainteresowaniem, w Łaźni przez 2 dni będzie można poczuć festiwalową atmosferę festiwalu.