14.06.2007, godz.18:00
WPROWADZENIE DO TEORII SZUMÓW.DŹWIĘKI, ZŁUDZENIA, HALUCYNACJE
Kurator: Daniel Muzyczuk
Wystąpienie ma za zadanie wprowadzenie w wypracowany w oparciu o cybernetykę aparat pojęciowy, który służy autorowi do opisu sztuki dwudziestego wieku w zakresie: literatury, sztuk wizualnych i muzyki. Za pionierów teoretyzowania nad szumami uznać należy Jaquesa Attaliego i Douglasa Kahna. Ich rozważania w nieznacznym stopniu wychodzą jednak poza sferę dźwięku. Badania Romana Bromboszcza znacznie poszerzają to pole. W pewnym zakresie wykorzystanie szumów jest możliwe również w odniesieniu do takich zmysłów jak: zapach, smak i dotyk. Wykład zilustrowany będzie slajdami, fragmentami filmów i fragmentami kompozycji muzycznych.
Roman Bromboszcz
Urodzony w 1976 roku w Tychach. Studiował historię sztuki i filozofię na Uniwersytecie w Poznaniu. Zajmuje się sztuką intermedialną i komputerową reinterpretując różne poetyki awangardowe i naukę, w tym filozofię i cybernetykę. W praktyce artystycznej łączy muzykę elektroniczną, sztukę wizualną i poezję eksperymentalną. Animuje sieciowe formy kooperacji, w tym, niezależne wydawnictwa (tzw. „samizdat”) oraz net art. Współtwórca projektów: kaleka (http://kaleka.net), perfokarta (http://perfokarta.net), medium (http://ritabaum.serpent.pl/medium.html). Autor strony internetowej: http://bromboxy.proarte.net.pl. Dużo publikuje, w tym, eseje, teksty krytyczne, referaty pokonferencyjne i poezję. Stypendysta Ministra Edukacji oraz Miasta Poznania. Współpracuje z Ritą Baum oraz IF MUSEUM Inner Spaces, współkurator galerii projektO.R.