Oprowadzanie odbędzie się z udziałem tłumacza Polskiego Języka Migowego.
Wydarzenie dostępne dla rodzin z dziećmi.
Uwaga, na wystawie wykorzystywane są światła stroboskopowe i efekty dźwiękowe o wysokiej częstotliwości i natężeniu.
Serdecznie zapraszamy na oprowadzanie po wystawie Mariusza Warasa „LOOP”, które poprowadzi sam artysta wraz z kuratorką Anną Szynwelską.
Będzie to pożegnanie z wystawą i ostatnia szansa na obejrzenie jej w przestrzeni CSW ŁAŹNIA. Mariusz Waras oraz kuratorka będą mieli przyjemność opowiedzieć Państwu o poszczególnych pracach i koncepcji wystawy, a także zdradzą kilka zaskakujących sekretów i faktów dotyczących twórczości Mariusza.
Na wystawę LOOP składają się interaktywne instalacje, wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz projekcja w 360 stopniach, gdzie trójwymiarowe elementy reagują na obecność i ruch widzów.
MARIUSZ WARAS
Urodzony w 1978 roku w Gdyni, doktor habilitowany, obecnie zatrudniony na stanowisku profesora Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, gdzie prowadzi Pracownię Street Artu na Wydziale Architektury, na kierunku Architektura Przestrzeni Kulturowych. Dyplom magisterski i doktorski obronił w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, w latach 2008–2014 był tu asystentem prof. Jerzego Ostrogórskiego w Pracowni Malarstwa. W latach 2010–2013 prowadził Pracownię Projektowania Graficznego na Wydziale Rzeźby w Katedrze Intermediów, następnie pomiędzy 2013 a 2014 rokiem był asystentem prof. Henryka Cześnika w jego dyplomowej Pracowni Malarstwa w Gdańsku. Od 2014 do 2021 roku prowadził Pracownię Obrazu i Street Artu na Wydziale Malarstwa i Nowych Mediów w Akademii Sztuki w Szczecinie. Oprócz pracy akademickiej zajmuje się projektowaniem graficznym, tworzeniem instalacji przestrzennych i malarstwem wielkoformatowym. To właśnie jako twórca murali, w szczególności wczesnego projektu M-City, który stał się niejako jego stylistyczną wizytówką, Mariusz Waras rozpoznawany jest obecnie jako jeden z najważniejszych światowych twórców street artu. Swoje prace od początku budował wokół estetyki miejskiej, wykorzystywał motywy architektoniczne, infrastruktury przemysłowej – w tym stoczniowej – i środków transportu. Styl, choć ewoluuje, pozostaje graficznie skromny i dosadny. Pośród początkowo zdehumanizowanych pejzaży oraz maszyn w produkcji i niszczeniu, zabawy nieograniczoną możliwością kompilacji w ciągle poszerzającym się leksykonie elementów, zaczęło się pojawiać miejsce na wypowiedzi dotyczące osobistych przemyśleń, manifestów, czasem przybierających formę lapidarnego komentarza do aktualnych wydarzeń – zmrużenie oka w stronę jednego ze źródeł street artu. Jest również kuratorem wystaw i wydarzeń artystycznych. Współtwórca think tanku POGODA, zajmującego się zarządzaniem szeroko pojętą kulturą. Od 2018 roku jest kuratorem festiwalu DICTADOR ART MASTERS odbywającego się na terenie destylarni w kolumbijskiej dżungli. Miejsce to cyklicznie odwiedza czołówka światowych artystów z nurtu street artu, urban artu i sztuki współczesnej. Obecnie wspólnie z marką Dictador, autor kolekcji NFT w ArtHouse Spirits DAO i autor złotej butelki z edycji „M-City Golden Cities” sprzedanej za 1,5 mln dolarów.
ANNA SZYNWELSKA
Kuratorka projektów artystycznych, animatorka kultury. Od 2019 kierowniczka Działu Sztuki w Przestrzeni Publicznej w CSW ŁAŹNIA. Organizatorka i kierowniczka artystyczna Niefestiwalu „Miasto i Sztuka” (2019) i festiwalu „SpaceFest” (2011-2019). Kuratorka wystaw, m.in.: Damien Hirst „New Religion” (2015), Chris Niedenthal „Dokument” (2013), Mariusz Waras „Loop” (2024). Koordynatorka wystawy Gilberta & George’a „Jack Freak Pictures” (2011) i projektu Krzysztofa Wodiczko „Wolność. Dialog nadziemny” (2023). Kuratorka cyklu wystaw i akcji w przestrzeni publicznej pn. „Windows 2020-2024”. Autorka cyklu podcastów o sztuce współczesnej pn. ARTCAST (z Kingą Jarocką).